simsmicalella.blogg.se

Bloggen för simmers och simsnördar, simmar & plumbobs, och micalellor och....

Sims3:s domedag.... (?) Talkin' baout' Sims4

Publicerad 2013-05-04 11:59:04 i Allmänt o sånt, Nyheter,

Vad ser ni här? Tänkte väl det. Det är ju rätt så självklart att sims4 kommer att annonseras på måndag.
 
Slarvig översättning av micalellan:
"Minns du hur stor dagen var när the SIMS 3 annonserades? Åh, det var de gamla goda tiderna. Och kolla nu, vi har 9 Expansionspaket (2 är väntar på oss) och vi börjar långsamt på en ny era av The Sims! Markera era kalendrar, folk, för DENNA MÅNDAG, startar en ny era!"
(säg till om det är något knäppt, översatte nämligen detta för hand)

Om jag ska vara helt ärlig så gillar jag det här nästan noll. Sök på theims2.com. Om man kollade på den sidan för runt ett halvår sedan var den som helt öde. Allt var som komplett nedlagt. Så fort man klickade på en länk så kom det nästan alltid upp ett meddelande som liknade detta:
"Oups, verkar som det här inte är tillåtkomligt längre, men klicka här för att komma till theims3.com istället, så finns samma funktion där!". För att börja med sajterna. Tänk hur mycket tid och arbete folk lagt ner på t.ex. filmer, forum, historier och exchange på sims3.com. Allt kommer kanske bara försvinna. POFF! Eriknorderbrink på the sims3-commutnityn com på detta underbara förslag när jag nämde thesims2.com:
Jo, Erik, jag håller med. Skulle det liksom inte vara kul att se plumboben längst uppe i vänstra hörnet på sidan dansa med Sims4:as plumbob?
(Jag vet, bara för att jag kan måla så snygga plumbob-armar i Paint när jag inte orkar starta Gimp)
På tal om härliga Plumbobs; ni kanske undrar varför den ena är blå? Nej, den har faktsikt inte fått blå-sjukan utan det verkar verkligen som den kommer att vara det i 4:an. "Vi vill starta om" säger EA. Nä, det gör de inte. Men det är kanske så de tänker? micalellan har iallafall fått för sig att kalla denna nya Plumboben "Plumblue". Är jag inte rolig? Nä, okej.
(bild från Allt Om Sims)
 
Fast det finns nog allt positiva saker om denna nyhet ändå. Det ska bli spännande att se hur det har gått för Spökh-familjen! Ni vet väl att man kan säga att sims-serien går tvärtom? Sims1 är framtiden (Mortimer Spökh är gamling om jag minns rätt) och Sims3 är förr i tiden (Mortimer Spökh och Bella Spökh är än bara vänner och de är också bara barn). I Sims4 kankse de är bebisar? Och Mortimers föräldrar som då kanske är ungdomar kanske hade ett oupptäckt syskon som dyker fram i 4:an och då är kanske hen tonåring. Man vet aldrig. Tills det släpps! Och tänk bara på den vackra grafiken.... Fast det kommer iuförsig ta mycket plats på hårdisken.
 
Jaja. Vi får se. Det är iallafall spännande!
Ska du köpa Sims4 när/om det släpps?

Kommentarer

Postat av: Candoris

Publicerad 2013-05-05 13:24:55

Jag blir faktiskt mest förbannad. Inte på grund av sims3 communityt utan för själva spelens skull.

SJÄLVKLART vill jag ha 4:an så snart den kommer. Men måste den komma redan? Det har varit samma sak med sims varje gång. De nästan spottar ut EP´s mot slutet av eran så man hinner inte skaffa sig allt man vill (för alla har faktiskt inte råd att köpa alla på en gång).

Sen sparar de de bästa till sist. Men då har jag inte längre någon lust att lägga så stora pengar på EP´s till ett spel som redan börjat gå mot graven, då sparar man ju hellre till 4:an.

Sen ska man ju hinna spela, uppleva och nästan tröttna på det senaste EP´n innan man köper nytt, tycker jag. Inte en chans att man hinner med det med så många som kommit ut nu, och med en fyra som lockar istället för att skaffa sig ett komplett sims3.

Nej. Buhuuuu säger jag åt detta. Mest för att det kom för tidigt (igen).

Svar: Jag håller med. Jag har aldrig varit förtjust i någon idé om 4:an, det sista skrev jag nog mest för att det känns som EA vill att man ska skriva bra saker om dem, då blir det större chans att bli bjuden på events m.m..... det är rätt knäppt, jag vet, men dte är konstig känsla....
simsmicalella.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

micalella. Kalla mig det, eller simmer. För det är jag. Det är därför jag har denna lilla blogg som jag hoppas du tycker om. Men på ett villkor; Kommentera! Då blir verkligen micalellan glad. Kan också säga att jag är tolv år och kan väldigt mycket om the Sims 3. Så fråga på. Happy simming☀

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela