simsmicalella.blogg.se

Bloggen för simmers och simsnördar, simmar & plumbobs, och micalellor och....

VardagsVideo: Sims3 Vocaloid - Kokoro

Publicerad 2013-05-05 12:42:00 i VardagsVideor,

 
Jag, som vissa av er kanske nu förstått, älskar vocaloid. Det här är den bästa vocaloid-sims videon jag kunde hitta, och jag har sett den många gånger. Även orginalet. Om du inte fattar handlingen; scrolla ner lite!
 
Förklaring av handlingen
Det handlar alltså om en ensam uppfinnare som skapar en robot, ett "mirakel". Men det fattades en del, hennes kokoro, ett hjärta. (betyder hjärta på japanska). Mannen spenderade resten av sitt liv att tillverka det omöjliga, för att slutligen lyckas, och innan han dog sade han till roboten att hon aldrig skulle starta det, det var för mycket att hantera. Roboten startade ändå kokoro och som han hade sagt, var det för mycket. Ända till sin död sjöng roboten "tack" till uppfinnaren som skapat ett kokoro; hennes ända önskan, åt henne. Hon dog, men med ett léende på läpparna. Hon var glad att hon äntligen hade fått veta hur det var att känna.
 
Övrig förklaring
Den riktiga vocaloiden som sjunger den här låten heter Rin Kagamine och det är hennes tvillingbror/pojkvän (vissa ser dem som tvillingar, andra som ett par, det finns ingen sanning, men jag ser de som tvillingar) Len Kagamine som var uppfinnaren. Ingen av de är döda, och de ser absolut inte ut som de gör på videon, men det är ändå en fin sång och video som jag darför ville dela :)
~Orginal~
 
Ps. Syskonen Kagamine är mina favorit vocaloids ;)
 
Skriv nu gärna vad ni tycker för detta inlägg var inte ett lika lätt video-inlägg som de brukar vara.

Kommentarer

Postat av: Candoris

Publicerad 2013-05-05 13:03:49

Åh, så fint! Älskar såna här historier :D och videon var ju fantastisk.

Bra skrivet med :)

Svar: Tycker också den är så fin! I')
Och tack!
simsmicalella.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

micalella. Kalla mig det, eller simmer. För det är jag. Det är därför jag har denna lilla blogg som jag hoppas du tycker om. Men på ett villkor; Kommentera! Då blir verkligen micalellan glad. Kan också säga att jag är tolv år och kan väldigt mycket om the Sims 3. Så fråga på. Happy simming☀

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela